december 31, 2013

Horgolt tatu (Crocheted Armadillo)

Nagyon édes tatumintát találtam, ami Lili lányomnak annyira tetszett, hogy rögtön kipislogott egyet magának. Az egész tatu elfér a tenyeremen. Nagyszerű volt horgolni!
A minta nekem is tetszett, hiszen egészen különleges a tekintetben is, hogy a páncélja csak egy-egy ponton van rögzítve oldalt, ezért aztán a páncél be is tudja borítani, plusz új öltéseket is tanultam: puff-öltést és rák-öltést. A lábujjacskái puff-öltéssel készültek. Anna tatujánál kipróbáltam pár trükköt, amik a leírásban szerepeltek. Így kissé más fülei lettek (mivel a füleket még egy sor hamispálcával horgoltam körbe) és a páncélt a fejénél és a farkincájánál ráköltéssel / videó + kép / szegélyeztem.
Nem tudtam, mekkora legyen a páncélja igazából, plusz két sort horgoltam, de így is épp, hogy passzol. Mielőtt kétoldalt rögzítettem volna a páncélt, kicsit összehúztam, hogy az egy-egy pontra kisebb szakasz essen (a fotón kék szaggatott vonallal jelöltem, mire gondolok!).
Lili tatujához világosbarna és őzikebarna fonalat használtam, Annáénak viszont sötétbarna páncélja van.
A minta ingyenesen letölthető (angol nyelvű!): INNEN.

I found a very sweet armadillo pattern. When my daughter, Lili saw the pattern, she asked for one, at once. The whole armadillo is not larger than my palm. It was great to crochet!
I also liked the pattern, it seemed so special: for example, the shell is fixed only in one-one point on the armadillo's side. On the other hand I learned two new stitches: the puff stitch and crab stitch. I used puff stitch to form the toes. At Anna's armadillo, I tried the other tips that were suggested in the description: I made different ears (I crocheted a plus round: slip stitches around that made it more firm) and I used crab stitch to give a special edge at its head and tail.
I didn't really know how big the shell should be - and however I crocheted plus two rounds, I felt it only roughly fit. Before I fixed the shell onto the body, I closed up a bit in order to sew it on a shorter session (I marked it with blue broken line!).
I used light brown and deer-brown yarns for Lili's armadillo, but Anna's one has dark brown shell.
A free sample can be downloaded: FROM HERE.

2 megjegyzés:

  1. Sokkal jobban néz ki így közelről, mint ahogy korábban a képek alapján gondoltam! Nagyon cukik! :))

    VálaszTörlés