április 19, 2012

Hímzett könyvjelzők készen (2/1)

Nem is olyan régen, amikor volt egy csepp időm napközben kreatív blogokat olvasgatni, láttam egy igazán jó ötletet Latinkánál (ITT OLVASHATÓ A BEJEGYZÉSE), írtam is neki, ő pedig válaszolt, sőt volt olyan figyelmes, hogy még hímzésmintát is küldött, amit hálásan köszönök neki ezúton is!
Annyira aranyos volt, hogy hamar válaszolt, csak én nem tudtam a géphez ülni, mivel folyamatosan foglalt volt. De pénteken, a suliból hazafelé jövet rágódtam a könyvjelzőkön, mármint, hogy hogyan is tudnám megúszni a rengeteg könyvjelzőnek a körbeöltögetését pelenkavarrással és megvilágosodtam: filcet kellene használnom. Itthon még volt szerencsére elég filcanyagom.

A könyvjelzőket tehát az ő technikája alapján készítettem el, vagyis filcre varrtam a hímzett kongrét. Egy ősöreg fém cikcakkollót kaptam egyszer ajándékba (egy idős festőművész hölgy hagyatékából), azzal vágtam körbe. Milyen jó is egy ilyen igazi régi eszköz! Egy idős nénitől kapott, gomba formájú stoppolófa mellett őrzöm egy fiókban.

Többféle szegést is kipróbáltam. Latinka a saját könyvjelzőjénél visszahajtotta a kongrét és ha jól láttam, kézzel körbeöltögette szép szabályosan, ahogy a kongré lyukai engedték. Persze, géppel is körbetűzhető, ahogyan én tettem. Mivel azt hiszem, főleg kicsiknél lesz majd (ovisoknál és kisiskolásoknál), ezért úgy akartam elkészíteni, hogy bírja a gyűrődést.

Utólag érzékeltem, hogy hímzéskor mégsem hagytam elég helyet két hímzés közt, ezért aztán jobbnak láttam a mintát cikcakkal 2x körbevarrni. Játszottam egy kicsit ezzel is: volt, hogy az öltéshosszt állítottam az első körbevarrás után, máskor az öltés szélességén változtattam. Kipróbáltam azt is, hogy hat a fehér cérna helyett egy színes. Úgy érzem, hogy talán a színes szegéllyel még bájosabb is lett. Ugye?
Kikértem a csemetéim véleményét is, miáltal rögtön kaptam egy halom rendelést is egyúttal... Persze, cseppet sem bánom, szóval ezt ne panaszkodásnak vegyétek, hanem dicsekvésnek!





2 megjegyzés:

  1. Én is láttam Latinkánál a könyvjelzőket, nagyon klasszul megoldottátok a szélét! Az a szívecskés a kedvencem!:) Persze a többi is szépséges!
    Csak győzzed elkészíteni őket!:)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon kedves könyvjelzőket készítetél!!! Szerintem is nagyon csinosak a színes cérnával :o)!
    Megértem a csemetéidet, hogy ők is rendeltek belőle...♥

    VálaszTörlés