augusztus 23, 2011

Cukros díszített dobozok

A dobozokat ajándékba készítettem és apró, mézes cukrokat rejtenek. Többféle formájú és méretű papírdobozt is lehet kapni.
Többen kérték tőlem, hogy adjak meg lelőhelylistát, ezért a bejegyzés alján eleget teszek a kérésnek.

Minden doboz alját és tetejét zsákvászonnal borítottam.
  1. A zsákvászonra ráragasztottam a kétoldalú ragasztóból egy-egy négyzetet.
  2. Belekarcoltam egy hegyes 2H-s ceruzával a doboz aljának és tetejének körvonalát, majd kivágtam a formát.
  3. A kétoldalú ragasztóról óvatosan lehúztam a védőfóliát és ráragasztottam a ragasztós zsákvászon formát a megfelelő helyre. Ügyelni kell arra, hogy a doboztető kissé nagyobb, mint az alj!
1. doboz

Az első doboz oldalát szélesebb szaténszalaggal díszítettem. Szép drapp színűt választottam, ami harmonizál a szegéllyel.
A szaténszalagot egyszerű stiftes papírragasztóval ragasztottam fel. A szaténszalaggal borított dobozalj már tökéletesen illeszkedett az egyébként némileg lötyögő doboztetőhöz.

2. doboz


A második dobozhoz egy vastagabb szegélyt választottam. A szegélyt ez alkalommal is stiftes papírragasztóval ragasztottam és pont úgy illesztettem össze, hogy összeérjenek (ne fedjék egymást).
Ahhoz, hogy a doboztető ne essen le, egy egészen vékony szaténszalagot fűztem át a szegélyen (egy nagyobb tompa hímzőtűbe könnyen be lehet fűzni a szalagot és a tűvel már bele lehet ölteni a szegélybe).

3. doboz

A harmadik dobozt csipkeszegély díszíti. Szintén stiftes papírragasztót használtam, s mivel a csipke igen vékony, ezért átfedéssel ragasztottam fel a papírdobozra.
Kihasználva a csipke lyukacsos jellegét, a doboz hátulsó felén a doboztetőt és aljat vékony szaténszalaggal kötöttem össze (egy-egy lyukon keresztül fűztem át a szaténszalagot és csomóra kötöttem). Ezt követően az elején is ugyanúgy a tető egy lukán, illetve az alj egy lukán átfűzve a szaténszalagot, szép masnit kötöttem rá.

4. doboz

A negyedik dobozhoz egy narancssárga/fehér szegélyt használtam. A doboz tetejét és alját ezúttal ugyanazzal a szegéllyel rögzítettem egymáshoz, úgy, hogy elfedtem az összekötő szakasz végeit a doboz oldalát díszítő szegélydarabokkal. A doboz elülső végeit szaténszalaggal kötöttem össze, hogy ne tudjon kinyílni.

Lelőhelyek:
  • papírdobozok: Hobbyművész bolt (honlap itt) ; kb. 200 Ft/db
  • szalagok, szegélyek, csipke: Röltex

4 megjegyzés:

  1. Nagyon ötletesek a dobozok. Nekem a csipkés a kedvencem. :)))))

    VálaszTörlés
  2. Szuper mindegyik! Nagyon ügyes vagy!

    VálaszTörlés
  3. Kedves Jó Tündér!

    Én pénteken olyan meglepiben részesültem, amit álmodni sem mertem volna. Mivel érdemeltem ki ezeket a fantaszttikus ajándékokat??? Hiszen "csak" egy szuper könyvborítóról volt szó!!! Nagyon, nagyon örültem neki! Igazán köszönöm! Ráadásul menet közben voltunk, mert egész hétvégén nem voltam itthon, így induláskor beugrottam a postára és az autóban bontottam fel (ami nem volt nehéz, mert egy lyuk tátongott a papíron), és nagyon nagyon örültem! :o) A postán szóltak, hogy valami gumi volt rajta és amiatt sérült meg. A pici dobozka éppen kifért volna rajta, de benne maradt! A kisfiam azonnal le is tesztelte minden darabját. Remélem más sem esett ki, ilyen esetben nem is tudom mi a teendő!? A könyvecskét jó ideig lapozgattam, mert nekem ilyenem még nem is volt, és egyenlőre azt hiszem még nem fogom "bepiszkítani" tollal. :o)Olyan szép így egyben! Nagyon aranyos vagy, még egyszer köszönöm! :o) Minden jót kívánok Neked! Puszi.

    VálaszTörlés
  4. Szeretnék egy díjat átadni neked, nálam átveheted. :)

    VálaszTörlés