július 31, 2011

Esküvő több lépésben (6): gyűrűpárna

Készítettem a párnak az esküvőre egy gyűrűpárnát is. Mivel eredetileg nem szerettek volna hagyományos gyűrűpárnát, ezért azt gondoltam, hogy egy formabontó darab talán elnyeri a tetszésüket. Az esküvőt megelőzően kaptunk néhány matricát, afféle emlékeztetőt, amit be lehet ragasztani például egy határidőnaplóba. Egy tündéri rajz volt rajta - ez lett a minta alapja.

Ilyen lett készen:


A készítés menete:
1) A körvonalak átrajzolása a textilre
  • a kapott matricát beszkenneltem, majd a kapott képet a célnak megfelelően módosítottam
  • miután kitaláltam, mekkora legyen a gyűrűpárna, végiggondoltam mekkora is legyen a hímzés mérete - ennek megfelelően a Word-be bemásolt képnek beállítottam a befoglaló méreteit, majd kinyomtattam
  • a képet egy transzferceruzával átmásoltam egy zsírpapírra és vasalóval rögzítettem a képet egy napvásznon (a másolásról itt olvashatsz részletes leírást!)
2) Hímzés
  • a napvászonra ragasztós közbélést vasaltam, hogy kissé jobb tartása legyen a szövetnek
  • a mintát egészen világos kék színnel hímeztem


3) A párna elkészítése
  • a hímzést átvasaltam
  • a színoldalt méretre vágtam, majd kivágtam egy, a színoldalhoz képest kissé nagyobb méretű darabot is, melyet szintén ragasztós közbéléssel merevítettem
  • a színoldali darabot rátettem a hátoldalra (színt szín felé fordítva) és rágombostűztem
  • körbevarrtam a párnát úgy, hogy a kifordításhoz kihagytam egy kis részt, majd a felesleget körben levágtam és kifordítottam a párnát
  • ismét átvasaltam az anyagot, majd finoman kitömtem (a párna épp csak kicsit tömött, elég lapos!), a kihagyott kis részt fehér cérnával bevarrtam
4) Gyűrűpárnává alakítás
Még az előtt, hogy elkezdtem volna a párnát, alaposan megfontoltam, hova is kerüljenek a gyűrűk. Mivel az esküvő szerves része a gyűrűk felhúzása, ezért azt gondoltam, kedves dolog lenne a gyűrűket és a képet "összegyúrni". A kép jellegzetességeit kihasználva, azaz, hogy a fiú térden állva épp megmutatja a csillogó gyűrűt, a lány pedig szendén, összekulcsolt kézzel áll ott előtte, végül azt találtam ki, hogy a fiú gyűrűje legyen a lány kezében, a lány gyűrűje pedig a gyűrűsdobozon. A szokványos szaténszalag nem lett volna jó, úgy éreztem, nem illene bele a kompozícióba, olyan ormótlanul széles lett volna, bumfordi. Így aztán fémszálas vékonyabb aranyfonalat kerestem, amit dupla szállal átöltöttem az anyagon. Az volt a fejemben, hogy így simán ki lehet húzni az anyagból az aranyszálat később és így eltenni a párnácskát. Az első gond akkor jelentkezett, amikor rá akartuk kötni a párnára a gyűrűket. Éppen ezért másoknak azt javasolnám inkább, hogy egy vastagabb aranyszálat vagy vékonyabb aranyzsinórt öltögessenek inkább a párnára. Ne túl vastagot, mert a finom hímzéshez képest az is bumfordinak hat majd, azt hiszem.
Persze végül sikerült rákötni a gyűrűket a szálakra, amikre csomót kötöttem még előzőleg, hogy ne csússzanak ki az anyagból ... és az anyakönyvvezető előtt kikötni is sikerült (bár egy pillanatra leizzadtam azért).



A lányaimnak (akik koszorúslányok voltak az esküvőn) az utolsó éjszaka még készítettem a két kapott kosárhoz bélést is. Erről sajnos nincs fotóm, de mihelyst lesz, akkor arról is teszek fel képet ide, a blogba. Nagyon egyszerű, de szép és a célnak megfelelő bélelési technikát találtam ki.

3 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszik ez a minta, kis kedves, és tényleg nem szokványos! :)))) De mindegyik ötlet nagyon jó.

    VálaszTörlés
  2. Jaj, de jó pofa! Ilyet még nem láttam! Igazán rendhagyóra sikeredett!!! :)

    VálaszTörlés