július 31, 2011

Esküvő több lépésben (4): mézes- és nagyítós doboz

Ebben a bejegyzésben a mézes doboz és a nagyítós doboz elkészítését írom le.

1) Mézes doboz



Hozzávalók:
* apró műanyag tégely, aminek szorosan illeszkedik a teteje (!)
* natúr színű jutavászon
* virágos szegély
* kétoldalú ragasztó, pillanatragasztó
* filctoll a jelöléshez és a felirathoz
* méz


Elkészítés:
  • A műanyag tégely újrafelhasznált (eredetileg a natúr szívecskék voltak benne). Alaposan kimostam, leteszteltem, hogy biztosan nem ereszt-e, majd kívül-belül szárazra töröltem.
  • Egy-egy darab zsákvászonra ráragasztottam egy-egy négyzetnyi kétoldalú ragasztót.
  • A dobozt rátettem az egyik ragasztott felületre, majd filccel körberajzoltam.
  • A vonalon belül kivágtam a kört (ez került a tégely tetejére). Ezután ezt a kivágott kört sablonnak használva, elkészítettem a második kört is, ebből lett a tégely alja.
  • A kerek ragasztós jutavászon darabokról ezt követően lehúztam a műanyag fedőréteget és óvatosan ráillesztettem a megfelelő helyekre.
  • Pillanatragasztóval ragasztottam a tégely oldalára a virágos szegélyt. Ezzel el is készült az üres, immáron díszített tégely.
  • A már feldíszített tégelybe kanállal gesztenyemézet tettem, mert annak csodaszép színe van és nagyon finom.
  • Legvégül a doboz tetejére rákerült a "Méz" felirat.



2) Nagyítós doboz



Hozzávalók:
* kőzetnagyító doboz teteje
* natúr színű jutavászon
* virágos szegély
* kétoldalú ragasztó, pillanatragasztó
* apró virágok bőrből/fémből/textilből + gyöngyök
* filctoll a jelöléshez + mérőszalag a méréshez
+ vonalzó az egyenes vonal rajzolásához

Elkészítés:
  • Egy darab zsákvászonra ráragasztottam egy négyzetnyi kétoldalú ragasztót.
  • A dobozon lemértem, mekkora borítás kellene rá és filctollal, vonalzó mellett megrajzoltam a négyzetet.
  • Egy másik darab zsákvászonra körberajzoltam a dobozt, majd kivágtam ezt a kisebb négyzetet.
  • Leszedtem a kétoldalú ragasztót és középre beillesztettem a kivágott kisebb négyzetet.
  • Az így kijelölt területre kerestem virágokat, elrendeztem, majd pillanatragasztóval odaragasztottam azokat. Mindegyik virág közepére 1-1 gyöngyöt is ragasztottam.
  • Amikor megszáradt a ragasztás, kivágtam a nagyobb négyzetet. A kisebbik négyzetig bevágtam a sarkoknál.
  • Óvatosan rátettem a műanyag kőzetnagyító tetejét a már előkészített alapra és gondosan ráragasztottam az aljat.
  • A zsákvásznas széleket a korábban már többször említett virágos szegéllyel takartam le. Többször is körbetekertem a szegéllyel a nagyítós doboz oldalát. Minden kis virághoz tettem egy-egy pötty pillanatragasztót, hogy erősen tartson és figyeltem arra, hogy az utolsó illesztési pont belesimuljon a környezetébe.



(... folyt. köv. ...)

1 megjegyzés: