július 31, 2011

Esküvő több lépésben (2): a fadoboz tartalma

Az esküvők számomra eddig szigorú ceremónia szerint zajló, a hagyományokat erősen őrző eseményekként éltek bennem, ez alkalommal azonban már az előkészületekből lehetett érezni, hogy más lesz. Nagyon más. Már az emlékeztető matrica, a meghívó, meg az előzetes internetes kérdőív is erősen eltért a szokásostól. Minden apró dolog az öcsém és menyasszonya ujjlenyomatát hordozta. Én nagyon élveztem, bár őszintén megvallom, kicsit aggódtam...

Előre tudatták minden meghívottal, hogy szigorúan tilos nászajándékot vinni, de én akkor sem tudok kibújni a bőrömből és így aztán hosszasan tanácskoztunk itthon, hogyan is tudnánk megkerülni a problémát. Mint a népmesében, úgy akartunk a lakodalomra menni, hogy viszünk is valamit, meg nem is. Szerencsére roppant kreatív gyerekekkel lettem megáldva, amely kreativitás most igen gyümölcsözőnek bizonyult.

Ajándékképpen egy tízrekeszes dobozt vittünk, amit megtöltöttünk mindenféle aprósággal.
Megmutatom:


A rekeszekbe az alábbi dolgok kerültek:

1) Kísérőcímkével magában / organza tasakokban / apró, díszített dobozokban

TÁRGY A KÍSÉRŐCÍMKE SZÖVEGE
mágneskorong (2 db) … hogy örökké tartson a vonzás!
óvszer (1-1 db) … egyiket, ha még nem tervezitek; … a másikat, ha már nagyon szeretnétek!
fájdalomcsillapító tabletta … hogy sose fájjon a fejetek!
apró kulcs … egymás szívéhez!
kaparós sorsjegy … ha már csak a vak szerencsében mertek bízni!
filteres fekete tea … hogy sohase fáradjatok el!
anyaföld … hogy mindig hazataláljatok, bármi is történjen!
kőzetnagyító, ami kis virágokat nagyít … hogy mindig megtaláljátok a jót a másikban!
gesztenyeméz kis műanyag, díszített tégelyben … hogy megédesítse a mindennapokat!
csigás és lepkés ujjbáb … hogy sose felejtsetek el játszani!
nyaklánc, aminek medálján lány/fiú látszik nyíllal (1-1 db) … hogy mindig megtaláljon benneteket a szerelem nyila!
pillanatragasztó/ befűzött tű/ madzag/biztosítótű …. ha törik, ha szakad!
pénz … bár nem boldogít, de szükség lehet rá – ha mégsem, küldjétek vissza!
szaténszalagból készített rózsa, ami parfümmel illatosított … hogy biztosan tudjátok: a rózsának nem csak tüskéje van – nézd csak meg jobban: ragyogó a színe, csodás az illata és selymesek a szirmai!
szalmaszál … hogy biztosan tudjátok: mindig van egy utolsó szalmaszál!
kirakós játékból 1 puzzle darab … hogy emlékeztessen: sok apró részlet alkot egy egészet!
néhány kavics … hogy emlékeztessen: ha valamit el akarsz érni, minden követ meg kell mozgatnod!
néhány elhasznált gyufaszál … hogy emlékeztessen: okos gazda a kárt is jóra fordítja!
lyukas tollvég … hogy emlékeztessen: nincs olyan hitvány eszköz, aminek hasznát ne lehetne venni! Legyetek kreatívak!
felfűzött gyöngyökből gyöngysor + néhány gyöngy magában … hogy emlékeztessen: amikor úgy érzitek, kimerítettetek minden esélyt, akkor is biztosan van legalább még egy! Ne adjátok fel, legyetek kitartóak!







2) 12 jó tanács (kartonnal és pausszal készített gurigában)
  • „Ne küzdj túl erősen! A legjobb dolgok váratlanul történnek. Mindennek oka van, ami történik velünk!”
    /Gabriel Garcia Márquez/
  • „A szeretet olyan, mint a gyógyszer, nem jutalom. Nem annak kell adni, aki megérdemli, hanem annak, akinek szüksége van rá.”
    /Böjte Csaba/
  • „Az élet megtanított arra, hogy pillanatnyi örömért ne áldozzam fel egész életem boldogságát.” /Lakner Artúr/
  • „Nem azért szeretlek, aki te vagy, hanem azért, aki én vagyok melletted!”
    /Gabriel Garcia Márquez/
  • "A szerelem a lélek selyme, /a szív bársonyvirága, /melynek magvát minden szívben /elültette a teremtés, /de amely csak minden ezredik szívében /érik meg igazán pompázó virággá." /Rabinranath Tagore/
  • "Jobban boldogul kettő, mint egy: fáradozásuknak szép eredménye van. Mert ha elesnek, az egyik felemeli a társát. De jaj az egyedülállónak, mert ha elesik, nem emeli fel senki. Éppígy, ha ketten fekszenek egymás mellett, megmelegszenek, de aki egyedül van, hogyan melegedhetne meg? Ha az egyiket megtámadják, ketten állnak ellen. A hármas fonál nem szakad el egyhamar."
    /A Prédikátor Salamon könyve 4:9-12/
  • „Lehet, hogy csak egy ember vagy ezen a világon, de valakinek TE jelented magát A Világot!”
    /Gabriel Garcia Márquez/
  • „Mert nem az tesz gazdaggá, amit birtokolsz, hanem aminek tiszta szívedből örülni tudsz!” /Louis de Saint-Marché/
  • „Minden féltett dolognál jobban őrizd meg szívedet, mert abból indul ki minden élet.”
    /Példabeszédek 4:23/
  • „Az igaz barát a kezedet fogja és a szívedet simítja.”
    /Gabriel Garcia Márquez/
  • "Tégy engem, mint pecsétet a szívedre, mint pecsétet a karodra! Bizony erős a szeretet, mint a halál, legyőzhetetlen a szenvedély, akár a sír. Úgy lobog, mint a lobogó tűz, mint az Úrnak lángja. Sok víz sem tudja eloltani a szeretetet, folyók sem tudják elsodorni."
    /Énekek éneke 8:6/
  • „A legnagyobb örökség, amit adni lehet az utódnak, az otthon. Egy ház, akármilyen ház. De amelyiknek falát aggódás, szeretet, gondoskodás s a jövendők bizakodó hite emelte föl. És fák. Amiket nem azért ültetett valaki, hogy hasznukat lássa. Nem is azért, hogy önmagát mulattassa velük. Hanem azért, mert szépségre és jövendőre gondolt, békességre gondolt és a lelke tele volt derűvel. És ültette, egyszerűen azért, mert szerette a fát és a fákon keresztül akarta elmondani mindazt, ami az otthonnal kapcsolatban felgyűlt benne, s amiket szavakba önteni nem tudott.”
    /Wass Albert/


3) Pál apostol szeretethimnusza (szintén kartonnal és pausszal készített gurigában)
  • „Ha embereknek vagy angyaloknak nyelvén szólok is, szeretet pedig nincsen bennem, olyanná lettem, mint a zengő érc vagy pengő cimbalom. És ha jövendőt tudok is mondani, és minden titkot, és minden tudományt ismerek is, és ha egész hitem van is, úgyannyira, hogy hegyeket mozdíthatok ki helyükről, szeretet pedig nincsen én bennem, semmi vagyok. És ha vagyonomat mind felétetem is, és ha testemet tűzre adom is, szeretet pedig nincsen én bennem, semmi hasznom abból. A szeretet hosszútűrő, kegyes, a szeretet nem irigykedik, a szeretet nem kérkedik, nem fuvalkodik fel. Nem cselekszik éktelenül, nem keresi a maga hasznát, nem gerjed haragra, nem rója fel a gonoszt. Nem örül a hamisságnak, de együtt örül az igazsággal. Mindent elfedez, mindent hiszen, mindent remél, mindent eltűr. A szeretet soha el nem fogy: de legyenek bár jövendőmondások, eltöröltetnek, vagy akár nyelvek, megszűnnek, vagy akár ismeret, eltöröltetik. Mert rész szerint van bennünk az ismeret, rész szerint a prófétálás: De mikor eljő a teljesség, a rész szerint való eltöröltetik. Mikor gyermek voltam, úgy szóltam, mint gyermek, úgy gondolkodtam, mint gyermek, úgy értettem, mint gyermek: minekutána pedig férfiúvá lettem, elhagytam a gyermekekhez illő dolgokat. Mert most tükör által homályosan látunk, akkor pedig színről-színre, most rész szerint van bennem az ismeret, akkor pedig úgy ismerek majd, a mint én is megismertettem. Most azért megmarad a hit, remény, szeretet, e három, ezek között pedig a legnagyobb a szeretet.”
    /I. Korinthus 13:1-13/
4) Titkos virágnyelv (minilexikon): mazsolázgatás a virágnyelv rejtelmeiből, különböző virágok és az azokhoz fűződő értelmezés + pár titkos tanács + jegyzetlapok

Ha szeretnéd megkapni a minilexikont, küldj nekem egy e-mail-t:
ide küldd!

5) Különböző varázsitalok, bájitalok, tündéritalok szívecskés dobozban
Amikor az interneten keresgéltünk bájitalokat, arra is ügyeltünk, hogy ne legyen benne csokoládé, mert arra allergiás az ifjú ara.

Ha szeretnéd megkapni a recepteket, küldj nekem egy e-mail-t:
ide küldd!

(... folyt. köv. ...)

2 megjegyzés: