július 31, 2011

Esküvő több lépésben (1): kísérőajándékok, kísérőlap

Tegnap az öcsém esküvőjére mentünk, amire már hetek óra intenzíven készülődtünk. Részben besegíthettünk az előkészületekbe, másrészt pedig egy egészen különleges ajándékkal készültünk.

1) Kísérőajándékok

A pár kérésére én készítettem a köszönőajándékok kis organza zsákját + a bele került kis rénszarvasokat is.
Az organzazsák részletes elkészítési útmutatója (jó sok képpel) a Karácsony blogban

Ilyenek lettek készen az organza zsákok:


1) Alapanyagok:
* a zsák anyaga (én egy tekercs zöld Ikea Flyn Lill függönyt kaptam)
* szaténszalag (én fehéret és pezsgő színűt választottam)

2) Méretre vágás
Előre megkaptam, mi is kerül majd a zsákokba, ezért a méretet úgy választottam meg, hogy minden apróság kényelmesen beleférjen (kész mérete 20 cm*12,5 cm). A szaténszalagok egyenként 0,5 méteresek, azaz zsákonként 1 m szalagot vettem.

3) Varrás

3/1) A téglalapok körbeszegése
* az anyag foszlósságától függő lépés, amennyiben nem foszlós az anyag, akár el is maradhat a szegés
* az én anyagom ugyan nem foszlós, de azért a hosszabbik oldalakat körbeszegtem, mert így egyenletes, szép szegélyt kaptam

3/2) Az oldalvarrás elkészítése
* Először bejelöltem, hogy hol fog kezdődni a szalagház, majd végigvarrtam az oldalt a jelölésig, talpszélességgel
* a szalagháznak természetesen alkalmazkodnia kell a befűzendő szalag/ zsinór szélességéhez/vastagságához
* mivel én elég keskeny szalagot választottam, ezért a hosszabbik oldalon 3 cm-t jelöltem be felülről



3/3) A szalagház kialakítása
* a szalagháznak hagyott részt felébe hajtottam és gombostűvel megjelöltem
* az asztal szélénél "megvasalgattam" a hajtást
* cikcakk öltéssel óvatosan végigvarrtam a zsák egyik, majd másik felső szegélyét


3/4) A szalag befűzése
* Először az egyik oldalról fűzzük be a szalagot (én biztosítótűvel szoktam)...
* vigyázzunk, ne tekeredjen meg közben és
* a szaténszalag fényesebbik fele látszódjon



Tipp: ha nehézségünk adódik a biztosítótű kibújtatásával, akkor használjunk valamilyen merevebb, vékony, lapos segédeszközt (pl. egy másik biztosítótűt), amit legalább a visszahajtásig beillesztünk, azaz valójában lefogjuk a visszahajtott szegélyt. Szorosan a segédeszköz mellett haladva már simán kibújhat a biztosítótű!

* ... aztán a másik oldalról is befűzzük óvatosan
* itt is vigyáznunk kell, egyrészt a már befűzött szalagrészre, másrészt a második szalagrészre

* végül a szalag végeire csomót kötünk (persze lehet apró golyóval, gyönggyel is díszíteni)



A rénszarvasok elkészítési útmutatóját feltettem Karácsony blogba is (ezzel a linkkel megnyitható).

A rénszarvasok készen:


Hozzávalók:
* botszerű cukor (nem tudom a magyar nevét, angolul "Candy Cane"-nek hívják)
* fekete zsenília drótszál
* mozgó szemek (különböző méretekben)
* az orrnak gyöngy vagy fekete pompon
* vékony szaténszalag (különböző színekben)
* pillanatragasztó

Elkészítése:
* Elkészítjük az agancsot: a zsenília drótot megfelelő méretőre vágjuk, a cukor legfelső részén középen megtekerve rögzítjük és cikcakkosra hajlítgatjuk
* Felragasztjuk a szemeket: lehet egymáshoz nagyon közel vagy távol ülő szemeket készíteni
* Nózit készítünk: a cukor hajlított végére ragasztjuk a gyöngyöt vagy a pompont
* A nyakba szalagot kötünk



2) Kísérőlap

Az egész esküvőt a kreativitás fonta körbe, ezért meglepetésként mi is kreatív dolgot találtunk ki. Egy tíz rekeszből álló dobozt töltöttünk meg apróságokkal + készítettünk egy kísérőlapot.


Ilyen lett a kísérőlap készen:


Hozzávalók:
* galambszürke karton (A4-es méretű)
* fehér mintás pauszpapír (A4-es méretű)
* négy átlátszó gomb, nagyon szép fehér virágmintával
* virágos szegély
* papírragasztó, fehér hímzőfonal és tű a gomb felvarrásához

Elkészítés:
* Félbehajtottam a kartont és a pauszt.
* A két réteget a fedőlapon 4 db gombbal rögzítettem úgy, hogy a belső oldalra csomót tettem.

* A hátoldalon papírragasztóval a széleken egy-egy kis pettynyi helyen rögzítettem a pauszt a kartonra, hogy ne lifegjen.
* A belső oldalra a doboz díszítéséhez használt virágos szegélyt ragasztottam, ezzel szép keretet adtam a lapnak, illetve egyúttal eltüntettem a csomókat.


A következő idézetet választottuk ki együtt:
"Két jégkocka voltunk, de a napsütésben elolvadtunk és most egy és ugyanaz a víztócsa vagyunk."

(... folyt. köv. ...)

1 megjegyzés: