június 27, 2011

Múzeumok Éjszakája 2011

A Múzeumok Éjszakáján néhány helyen kézműves foglalkozáson is részt lehetett venni, amit persze nem hagyhattam ki.
A Kiscelli Múzeumban egy nyakláncot és egy kitűzőt készíthettem. Köszönöm a foglalkozást tartó ifjú hölgynek és persze a múzeumnak, hogy lehetőséget adtak a kézműveskedésre!

1) Madárkás nyaklánc


Egy vastagabb és kikeményített filclapot kaptam, erre kellett körberajzolni a sablont, majd kivágni a madárformát. Ezután lehetett filctollal megrajzolni a motívumot. Az asztalra több lap is ki volt téve, rajtuk nagyon szép magyaros motívumokkal, plusz volt egy csodaszép mintadarab is, inspirációnak. Ezután a kismadár testrészébe két kis lyukat kellett vágni igen óvatosan egy ollóval, majd következett a merevített zsinór befűzése. Az én nyakláncomra két golyó is került, amiket egyszerű csomó segítségével rögzítettem.

Ilyen lett az én nyakláncom:



Tippek:
  • a filchez alkoholos filctollat kaptam írószerként, de az sajnos fog, ezért azt javaslom, hogy inkább textilfilcet válasszunk a vonalak megrajzolásához;

2) Kitűző

A kitűzőnél is merevített filcanyagra kellett körberajzolni a sablont, majd kivágni a mintát. A belső motívum megrajzolását követően a hátoldalra egy tűzőalap került, melyet egy erős ragasztóval (!textilt és fémet kell összeragasztani!) lehet rögzíteni. Én ragasztottam egy kis darab filcet is pluszban a tűzőalapra, mert nem voltam biztos abban, hogy tényleg rátapad-e a fém a textilre - szerencsére nagyon hamar (már pár perc eltelte után) erősen kötött a ragasztó.

Ilyen lett:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése