december 13, 2010

Karácsonyi meglepetés párna - hintó

Ez a párna egy kislány karácsonyi meglepetése, kifejezetten alvópárna, ezért vászonból és puha flanelből készült és a hímzés mellett nincsenek rajta sem gyöngyök, sem flitterek vagy egyéb rávarrható elemek, mert azok szúrnának.



A képet napszövetre hímeztem. Egyszerű öltéseket használtam: száröltést és láncöltést. A keretet fehér, nagyon puha flanelből varrtam, a hátoldalhoz pedig egy kockás flanelt választottam. A párnát belül vatelinnel (vlies-zel) tömtem ki.

  • Ha a mama olvassa ezt a blogbejegyzést, akkor neki üzenem, hogy nyugodtan lehet mosógépben is mosni a párnát, sőt - mivel kiváló minőségű hímzőfonalat használok - jól bírja a fonal a magasabb hőfokú mosást is. A hímzőfonalak nem eresztik a színüket! (Nálunk a törölközők is hímzettek és remekül viselik a fertőtlenítést.) Mosás után érdemes kicsit rávasalni, hogy szebben kifeküdjön a hímzés.
  • Miután megvarrtam a párnát, kifordítottam és a töltőanyaggal megtömtem, kézzel varrtam össze a nyílást.Sajnos egy idő után a vlies összeesik, de egyszerűen ki lehet cserélni. Én kisebb, négyzet alapú lapokat szoktam kivágni a méteráruként kapható vlies-ből, majd kézzel fellazítom. Tapasztalataim szerint így lesz a legpuhább és legegyenletesebb a tömés.
  • Ha a jobb alsó saroknál szétfeszítjük a szín- és a hátoldal közötti varrást, jól látszik, hol lett kézzel összeöltve a nyílás - itt lehet a legkönnyebben kibontani. A vlies cseréje után a kibontott szakaszt vissza kell zárni.
Megmutatok néhány érdekes részletet:

lámpa
utánfutó (egy fészek)
napfénytető + visszapillantó tükör
kerekek + felfüggesztés
ablakok + kilinccsel nyíló ajtó

Remélem, szép álmokat hoz majd ez a hintó...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése