december 13, 2010

Falvédő

Ezt a falvédőt a testvéremnek és a párjának készítettem Karácsonyra. Mostanában többször beszéltünk úgy telefonon, hogy közben morgolódtak, sosincs náluk egy ceruza, meg papír kéznél, mikor nagyon kellene. Hát, most lesz az előszobában egy hely, ahol - reményeim szerint - lesz ezentúl írószer és papíros egy-egy gyors jegyzethez.

Megpakolgatva ilyen lett:


A falvédő középső rekeszeibe 7 ceruza vagy toll fér el. A középső részbe kerülhetnek a papírok, akár jegyzetlapok, de még egy kisebb füzet is belefér. A legalsó szegélynél kialakított rekeszekbe pedig post-it lapokat teszek.

Alapanyagként kongré anyagot használtam a hímzés miatt, plusz kockás vásznat, a szegélyhez pedig ferdepántot vettem. Erős, szövet-alapú közbélést vettem, amivel igyekeztem merevebbé tenni a kész falvédőt, hogy a falon kifeküdjön. Sajnos éppen ezért elég vastag lett az átvarrandó anyag, így aztán a két hosszanti szélt muszáj volt ferdepánttal szegni. Eredetileg zsebkendőtartónak terveztem a falvédőt (már áll vagy 1 éve a befejezésre váró, félkész vagy épp csak elkezdett dolgok között), de könnyen át lehetett alakítani az új szempontokat alapul véve. A feljebb lévő zsebet több rekeszre osztottam, így oda lehet ceruzákat és/vagy tollakat tenni. Az alsó szegélyhez pedig varrtam egy plusz zsebsort kockás anyagból. A zsebeket hófehér madeirával díszítettem, ettől még finomabb lett a munka.

Felső rész:


Alsó rész:


Az egyik kézimunkaüzletben találtam egy kész, kovácsoltvas remeket, ezt használtam fel arra, hogy fel lehessen akasztani a falvédőt. Ahhoz, hogy jól mosható legyen vagy más akasztót is lehessen használni, tépőzárat varrtam a felső szegély belső oldalára.


Nagyon szép harangvirágos mintát is találtam az egyik kézimunkás füzetemben, amihez igazán jól illik a fehér-napsárga kockás vászon:

4 megjegyzés:

  1. Nagyon ötletes, és szép lett:-)

    VálaszTörlés
  2. Szep, izleses, a szinei nagyon tetszenek es, hogy egyszerusegeben nagyszeru!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon helyes és praktikus darab !
    Köszi, hogy játszol velem :))

    VálaszTörlés