november 21, 2010

Karácsonyi fonalgrafika minták - havas fenyők csillagokkal

A fenyős mintát inkább karácsonyi laphoz ajánlanám, mert nem mutatna jól egy vékony könyvjelzőn.

A még kezdők számára összegyűjtöttem az elkészítéshez pár jó tanácsot itt:
Alapismeretek: fonalgrafika

Ilyen az elkészült minta és a sablon:


1) Először a csillagokat szoktam elkészíteni, a jobb felsővel kezdve. A csillagokat úgy készítettem, hogy először megrajzoltam a "+" formát, majd utána az "x" formát.
2) A bal alsó csillag után folytatom a bal oldali fenyővel. Nagyon egyszerű hímezni, cikcakkvonalban kell csak ugrálni, egészen az utolsó ágig, aztán meghímezni a fenyő szárát.
3) A következő lépés a havas talaj. A képen látható képen ún. száröltéssel hímeztem a talajt, azaz a bal 1. lyuknál a színe felé szúrom a tűt, majd kihagyok egy lyukat és a 3. lyuknál szúrom a tűt lefelé, ezután a 2. lyuknál szúrom ismét a színe felé és a 4. lyuknál lefelé... és így tovább. Vigyázni kell a fonal megfeszítésével, nehogy elszakadjon a karton!
>> Természetesen az egyszerű ún. backstitch is alkalmas öltéstípus, ha ezt használjuk inkább, akkor vékonyabb talajt kapunk.
4) Végül a jobb oldali fenyő hímzésével fejezem be a képet, itt is cikcakköltéssel varrok, csak felfelé.

Száröltés (stem stitch):

Backstitch:

3 megjegyzés: