október 11, 2010

Karácsonyi hímzett csillag

Egy nagyon szép csillag hímzését fogom most megmutatni, amit az ajándékok mellé szoktam készíteni az adventi időszakban. Karácsonyfadíszként is nagyon szép.
Az ötlet >INNEN< való. Angol nyelvű, de ingyenesen letölthetők az elemei. Az alap itt van >PDF-FILE< formátumban.



A még kezdők számára összegyűjtöttem az elkészítéshez pár jó tanácsot itt:
Alapismeretek: fonalgrafika

I. A sablon elkészítése:
1) Mivel többféle méretben is el lehet készíteni a csillagot, ezért a képet megfelelő méretűre célszerű először nagyítani/kicsinyíteni, majd kinyomtatni a mintaalapot.
2) Én ezt a lapot rá szoktam ragasztani egy vékonyabb kartonra, hogy kicsit vastagabb, tartósabb legyen, aztán körbevágom a széleket. Az egyik csücsköt meg szoktam jelölni, hogy be tudjam később azonosítani.

II. A hímzésalap elkészítése:
3) Színes, vastagabb kartonpapírt szoktam keresni (pirosat, kéket, zöldet) - erre rajzolom fel a csillag sablonjának körvonalát, ahányszor szükséges és egyúttal a megjelölt sarkot is átjelölgetem mindegyiknél.
4) Körbevágom a lapokat.
5) Előveszek egy hungarocell tömböt és gombostűket.
6) A sablont összeillesztem a kivágott mintával, figyelve arra, hogy a megjelölt sarkok fedjék egymást, majd ráfektetem a két lapot a hungarocell tömbre és gombostűvel a megjelölt helyek közül néhány ponton rögzítem, hogy ne tudjon elmozdulni. Ezután egy szabad gombostűvel minden egyes megjelölt pontot átszúrok. Ezek a lukak lesznek a támpontok a hímzésnél.

III. A hímzés:
a “felfelé szúr” jelentése: a tűt a csillag hátsó lapjáról szúrjuk a színe felé
a “lefelé szúr” jelentése: a tűt a csillag színe felől szúrjuk át a hátsó oldal felé



Belső kör
1) felfelé szúrjuk az 1-nél és lefelé szúrjuk a 2-nél
2) felfelé szúrjuk a 3-nál és lefelé szúrjuk a 4-nél
3) felfelé szúrjuk az 5-nél és lefelé szúrjuk a 6-nál…
4) folytassuk a hímzést, míg tejesen el nem készül

Külső kör
5) felfelé szúrjuk az A-nál és lefelé szúrjuk a B-nél
6) felfelé szúrjuk a C-nél és lefelé szúrjuk a D-nél
7) felfelé szúrjuk az E-nél és lefelé szúrjuk az F-nél…
8) folytassuk a hímzést tovább, amíg a teljes kör elkészül

Segítségképpen néhány részlet:









IV. Befejezés
Minden egyes kész csillag két kartonlapból készül. Lehet mindkét oldal hímzett vagy választhatjuk azt is, hogy csak az egyik oldalt hímezzük, a mások oldalt nem.
Az egyik csücsökbe szoktam egy akasztót is tenni aranyfonalból készítve, szimplán praktikus okokból.

V. Tippek, ötletek:
  • A kihímzett csillag hátoldalára én egy másik kartont szoktam ragasztani, majd arany- vagy ezüstszínű géles tollal a csillag szélére szoktam húzni egy kontúrt, illetve pöttyöket szoktam tenni a hátoldali csücsökbe.
  • Nekem sok kisebb darab kartonom és színes vastagabb papírom van, egészen különlegesek is. Érdemes felhasználni a korábbi maradékokat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése