október 17, 2010

Filcegérke (könyvjelző)


Néhány titkos olvasómnak - akik persze nem annyira titkosak nekem, hiszen személyesen ismerem őket, csak nem hivatalos, regisztrált olvasóim - megígértem, hogy felteszek képeket egy könyvjelzőről, ami egyébként filcegérke.

A készítése roppant egyszerű:
1) Szükséges hozzávalók: filc, hímzőfonal, 1,5 cm széles szaténszalag, szem (ez lehet bőr, gomb, ragasztós mozgó szem... stb.), bőrfonal a farkincához + ringli.
2) Kiszabjuk a testet és a füleket. A test 19,5 cm hosszú, 3 cm széles. A feje egy egyenlő oldalú háromszög. A fülről mellékelek majd mintát.
3) Cikcakköltéssel a színoldalra varrtam szaténszalagot. Színátmenetes cérnát használtam, de valójában úgy érdemes megválasztani, hogy vagy a szaténszalag színéhez hasonló színt választunk vagy lehet plusz díszítés is a funkciója, ez esetben persze olyat érdemes alkalmazni, ami kiugrik a környezetéből. Kétszer varrtam körbe a szaténszalagot, kissé elcsúsztattam az elsőhöz képest az öltést.
4) Ragasztópisztollyal ragasztottam fel a testre a füleket és a szemeket. Az orrát nem a háromszög csúcsába illesztettem, hanem kb. 1 mm-rel beljebb (így nagyobb felületen lehet ragasztani). A pompon orr alá beillesztettem még a bajusz szálait is. Végül én le szoktam vágni a háromszög kilógó végét vagy amennyire engedi a pompon ragasztása, óvatosan körbevágom azt.
5) A test másik végébe kerül a farkinca. Ahhoz, hogy könnyebb legyen a bőrszálat rögzíteni, én előtte beütöttem egy ringlit, a lyukasztóval készített lyuk elég gyorsan amortizálódik (könnyen kiszakad a filcre rácsomózott bőrszál).

2 megjegyzés:

  1. For no reason, I love the pair of ears! I'm thinking of making another bookmark for myself and this has given me an idea! Thanks for sharing!

    VálaszTörlés