augusztus 01, 2010

Virágszirmok hímzéssel + részletes leírás (félkész)



Gyöngyvászon alapra először megrajzoltam az alapot: vonalzóval behúztam a vízszintes-, majd a függőleges felezővonalat, ezután minden negyedet megfeleztem. Ezt követően elővettem a görbevonalzóimat és megpróbáltam a legrövidebb vonalra megkeresni egy szép ívet (figyelembe vettem azt is, hogy szükség lesz majd szegélyre is!!). Amikor kiválasztottam egy megfelelőt, bejelöltem a vonalzón az ívszakaszt és minden egyes vonalra ugyanúgy rárajzoltam az ívet. Ezzel egy olyan ívsorozatot rajzoltam, mintha virágszirmok lennének.

Az ívszakaszokat középről kezdve, zöld színátmenetes fonallal, láncöltéssel hímeztem ki. Az "öltéstípusok" címkénél részletesen leírom, hogyan kell láncöltéssel hímezni.
Itt megnézheted:
http://tunderzug.blogspot.com/2010/08/chain-stitch-lancoltes.html



Nagyon szép fém virágszirmokat találtam a múltkor egy Röltex üzletben, ezeket varrtam fel az egyik ívre, elszórtan, egy-egy narancssárga gyöngy segítségével. Ezután egy körzővel körbejelöltem az ívekre, hogy hova kerültek a virágszirmok, így minden íven ugyanoda esnek. Minden második ívre varrtam fel így a gyöngyös szirmokat.



A kimaradt ívekre más mintát találtam ki. Apró kis virágokat hímeztem az ún. "bullion knot" öltéssel. Minden virágnak három, egymásra boruló szirma van és narancssárga, színátmenetes hímzőfonalat használtam. Az "öltéstípusok" címkénél a "bullion knot" címszó alatt részletesen leírom, hogyan kell ezt az öltéstípust elkészíteni, illetve azt is, hogyan kell a virágmintát kihímezni.
Itt megnézheted:
http://tunderzug.blogspot.com/2010/08/bullion-knot.html

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése