augusztus 01, 2010

Bullion knot

1) A tűt az anyag színoldalára szúrjuk át, majd egy öltésnyi távolságról visszaszúrunk ugyanabba a pontba.


2) Kis hurkot teszünk a tűre és szorosan a tű tövébe húzzuk.


3) Attól függően, hogy mekkora az öltésünk és mekkora ívet szeretnénk, további hurkokat teszünk a tűre. Én 15 hurkot raktam rá. Akkor lesz szép a hímzés, ha egyformák a hurkok. Minél szorosabban tesszük a tűre, annál nehezebb lesz kihúzni a tűt, ezért én csak annyira feszítem meg a fonalat, hogy szépen egymás mellé feküdjenek a hurkok. Ha szeretnénk laza hurkokat, akkor segédtűt/segédtűket kell beszúrni, közvetlenül a varrótű mellé és így több tűn képezni a hurkokat. Érdemes kipróbálni és kikísérletezni, melyik tetszik jobban...


4) A tűt óvatosan kell áthúzni a hurkokon. Mivel a hurkok képzésekor megtekeredik a fonal, ezért szerencsés úgy kihúzni a tűt, hogy közben a fonalat a kezünk/ujjaink segítségével kissé kifeszítjük (nagyon kellemetlen, ha csomó keletkezik a fonalon).


5) Addig kell húzni a fonalat, míg szépen ki nem fekszik az anyagon (ha már túlfeszítettük, akkor jól látszik, hogy összehúzza az anyagot).
Igyekeztem úgy fotózni a lépést, hogy látszódjon: a csomósor megtekeredik. Szerintem szebb egy olyan csomósor, ami a tengelye körül nem tekeredik, ezért én a körmömmel, óvatosan kiegyengettem. Ezzel együtt, én azt javaslom mégis, hogy mindenki bátran kísérletezzen ezzel a tulajdonsággal is.
Ezután az öltésbe beleszúrva, visszavezetjük a fonalat a hátoldalra.




VIRÁG KÉSZÍTÉSE


A "Bullion knot" öltés segítségével virágot is készíthetünk. Háromszög alakban, az ábra szerint készül. A szirmok egymásra borulnak.


Nézzük először a második szirmot:
(Mielőtt elkezdjük a második szirmot, a megtekeredett fonalat hagyjuk visszatekeregni. :))

2/1) A tűt úgy szúrjuk át az anyagon, hogy az első szirom beleessen az öltés vonalába. Többféleképpen is megpróbáltam lefotózni, hogy jól látható legyen.



2/2) Most következnek a hurkok. (Én ez alkalommal is 15 hurkot tettem a tűre.)


2/3) Ismét áthúzzuk a fonalat a tűn, óvatosan, mint a korábbi öltésnél. Én a megtekeredett szirmot kiegyengettem.



Végül a harmadik szirom következik:
(Itt is érdemes először hagyni kitekeregni a fonalat. :))

3/1) A harmadik szirom a másodikhoz hasonlóan készül.



3/2) A fonalat, utolsó lépésként, átvezetjük a hátoldalra, csomóval rögzítjük.



Ilyen egy kész virág:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése