július 24, 2010

Textilkönyv 100. szülinapra

Ezt a textilkönyvet a férjem nagymamájának 100. szülinapjára készítettem. Ez már az a kor, amikor nem túl könnyű ajándékot adni. Én olyasmit szerettem volna készíteni, aminek nagyon örül és ami egészen egyedi és csak neki szól.



A textilkönyv hátlapja:



Ahhoz, hogy lehessen lapozgatni a textilkönyvet, a lapok szélébe egy-egy szatén szalagot varrtam (laponként más és más színekkel, hogy szép tarka legyen) és az ezeken a füleken át, zsinórral fűztem össze a lapokat, majd csomóval rögzítettem és a zsinór végére fagolyót tettem:



Minden oldal közepére egy vászonra nyomtatott fotó került. A fotókat előzőleg gondosan választottuk ki együtt, majd egy erre szakosodott üzletben vászonra nyomtatták azokat (ma már tudom, hogy lehet tintasugaras nyomtatóhoz speciális papírt venni!).
Főleg persze a gyerekekről készült képeket válogattunk, illetve olyanokat is, amiken a dédivel együtt láthatók és az utolsó fotós oldalra kerestünk egy-egy képet a férjemről, meg rólam. A képeket sárga-fehér kockás vászon segítségével kereteztem, aztán cikcakköltéssel, laponként különböző színű cérnával körbeszegtem a már említett szatén fül beillesztésével. Minden lap kétoldalas.

Mintaoldal (ez a 2. oldal):



Minden oldalt egyszerű hímzéssel díszítettem. Íme néhány részlet:





Más textilkönyveket is készítettem korábban, például verses könyvecskéket a lányaimnak egy-egy kedvenc vers feldolgozását, főleg applikációs technikával. Egy alkalommal, egy most már volt főnökömnek is készítettem egy csodaszép textilkönyvet, amihez egy Ida Bohatta verset választottam. Mindenkinek ajánlom, hogy olvasgasson ettől az osztrák költőtől, mert gyönyörű, lelket melengető verseket írt. Könyvecskéit a saját maga által készített illusztrációk díszítik. Bár én tudnék így rajzolni!
A volt főnökömnek alkotott textilkönyv kétlapos lett, rengeteg hímzéssel készült és elöl gombbal zárható. Sajnos nem készült kép róla.

2 megjegyzés: